Gesture To Speech – jak to się zaczęło
Idea powstania aplikacji Gesture To Speech narodziła się podczas obserwacji codziennych trudności, z jakimi muszą zmagać się osoby niesłyszące. Nie od dziś wiadomo, że porozumiewanie się osób głuchych z osobami słyszącymi to wyzwanie. Mimo rozwoju technologii na rynku do tej pory nie było rozwiązania, które w tak dużym stopniu mogłoby zminimalizować istniejące bariery komunikacyjne między tymi grupami. Jeden z twórców Gesture To Speech utracił słuch i zaczął pracować z niesłyszącymi dziećmi jako pedagog w szkole specjalnej. Po pewnym czasie do osoby, która odczuwa ten problem na co dzień dołączyła jedna osoba, której pasją jest sztuczna inteligencja i druga, która ma doświadczenie w tworzeniu wyjątkowych projektów. W ten sposób idea przeciwdziałania powszechnie występującemu wykluczeniu społecznemu nabrała rzeczywistych kształtów i przerodziła się koncepcję nowego narzędzia. W lutym 2021 roku powstała spółka Gesture To Speech.
By zamienić świetny pomysł w realną aplikację, trzeba było zacząć od formalności i starań o fundusze oraz mnóstwa obliczeń. Wszystko po to, by jak najlepiej pomóc części społeczności i ułatwić osobom głuchym codzienne funkcjonowanie.
Bo spółkę tworzy zespół
Paweł Kacprzak jest twórcą idei i menadżerem produktu od strony merytorycznej. Zajmuje się planowaniem założeń rozwoju produktu, kształtuje go w zakresie potrzeb odbiorców oraz analizuje i prowadzi audyty w zakresie użyteczności oprogramowania. Jest osobą głuchą i pracuje w szkołach z głuchymi dziećmi oraz bierze udział w związanych z tym zjawiskiem wolontariatach.
Szymon Trochimiak jest menadżerem projektu od strony technicznej. Zajmuje się koordynowaniem prac programistycznych, nadzorem nad jakością aplikacji oraz wsparciem technicznym z zakresu technologii AI. Zarządza zespołem technicznym odpowiedzialnym za stworzenie aplikacji i utrzymuje elementy architektury produktu oraz systemy utrzymania. Ma doświadczenie w tworzeniu systemów przetwarzania danych w chmurze, tworzeniu modeli sieci neuronowych oraz analizie obrazu.
Wiktor Wróbel jest projekt menadżerem. Zajmuje się koordynacją prac projektowych, zarządzaniem budżetem projektu, pozyskiwaniem partnerów i kooperantów, kształtowaniem i weryfikacją rynkową produktu i oferty, współpracą z wykonawcami oraz nadzorem nad kształtowaniem i wdrażaniem strategii marketingowych i promocyjnych produktu. Ma wieloletnie doświadczenie w koordynowaniu projektów w sektorze bankowym.